Ne možete u potpunosti shvatiti vrijednost SEO optimizacije bez razumijevanja o čemu se radi. SEO (engl. search engine optimization) je skraćenica za optimizaciju pretraživača. Radi se o praksi povećanja količine i kvalitete prometa na vašoj web stranici putem organskih rezultata pretraživanja. Zapravo, predstavljaju informaciju na temelju koje tražilice određuju rezultate pretraživanja.
Većina iskustava na internetu započinje na tražilicama, što pretraživanje čini najčešće korištenim digitalnim alatom. Zbog toga je SEO toliko važan. Krajnji cilj SEO za poslovanje je u generiranju organskog prometa tražitelja koji klikaju do vaše web stranice sa stranice s rezultatima pretraživanja (SERP).
Google je najpoznatija stranica s rezultatima pretraživanja i zbog toga treba obratiti posebnu pozornost na Googleove algoritme koje se stalno razvijaju i koje imaju cilj - pružanje najboljeg iskustva za tražitelje.
SEO se bavi ispunjavanjem korisničkih potreba pretraživanja stvaranjem relevantnog, visokokvalitetnog sadržaja i pružanjem najbolje mogućeg korisničkog iskustva. SEO dijelimo na dvije kategorije: "na stranici" i "izvan stranice".
U praksi SEO obično uključuje:
- istraživanje ključnih riječi,
- izradu i optimizaciju contenta ili sadržaja,
- tehničku optimizaciju, i
- izgradnju poveznica.
Kako biste razumjeli SEO za vaše poslovanje, korisno je znati kako internet tražilice rade (kako radi Google?). Prije nego što se vaše web mjesto uopće može pojaviti u rezultatima pretraživanja, njegove stranice moraju biti ispravno postavljenje za pregledavanje, skeniranje i indeksiranje od strane Googleova pretraživača stranica ili Googlebota.
Svaka tražilica ima svoje računalne programe za indeksiranje weba i traženje novih ili ažuriranih stranica. Kako bi Google pronašao stranicu, stranica mora imati barem jednu vezu koja upućuje na nju. Pronađene stranice zatim pohranjuje u Google indeks, tj. ogromnu bazu podataka web stranica. Google analizira svaku stranicu i pokušava shvatiti o čemu se stranica radi.
Kada osoba upiše upit u traci za pretraživanje, bez obzira radi li se o svakodnevnim pretraživanjima ili procjenjujete organsku prisutnost vašeg poslovanja, tražilica zatim prolazi kroz stranice u svom indeksu, identificira one koje su najviše povezane s vašim upitom i rangira ih prema njihovoj relevantnosti. Ti se linkovi zatim poslužuju tražitelju na stranici s rezultatima. Konačni cilj svake tražilice će biti, da tražitelji budu zadovoljni rezultatima koje pronađu na tražilicama.
Naš posao u Marketingu za sve je pomoći tražilicama da pronađu i indeksiraju vašu web stranicu i sve dodatne stranice koje želite. To radimo kroz brojne radnje i najbolje prakse koje se obično nazivaju "tehnički SEO".
Nije iznenađenje da su tražilice obično jedan od najvećih izvora prometa na web stranicama. Da bi iskoristili potencijal ovog izvora prometa, morate se pojaviti u prvim rezultatima pretraživanja za svoje ciljane ključne riječi.
Korelacija je vrlo jednostavna - što ste viši u poretku, više će ljudi posjetiti vašu stranicu. Prva tri organska rezultata dobivaju više od 50% svih klikova (na poredak utječe ogroman broj čimbenika, kako bi odlučili gdje bi određena stranica trebala biti rangirana. Ne postoji odgovor sa 100% sigurnošću o funkcioniranju algoritama pretraživanja).
Optimizacija web stranice za tražilice igra ključnu ulogu u poboljšanju vaših pozicija u poretku. Bolje rangiranje znači više prometa. Više prometa znači nove kupce i veću svijest o robnoj marki. Drugim riječima, zanemarivanje SEO-a značilo bi zanemarivanje jednog od najvažnijih kanala generiranja prometa, odnosno potpuno prepuštanje tog prostora vašim konkurentima.
SEO optimizacija web stranice uzima u obzir korisnike i tražilice kako bi privukla organski promet. To čini pružanjem relevantnog sadržaja koji zadovoljava potrebe onih koji pretražuju. Zato je SEO optimizacija glavni prioritet tvrtkama koje se bave trgovinom na tražilicama.
SEO je važan za vaše poslovanje zbog sljedećeg:
- pojavljivanje na vrhu poretka u tražilicama izgrađuje vjerodostojnost vašeg sadržaja;
- obavještava kupce o najboljim ponudama, novim proizvodima ili uslugama, te jedinstvenim pogodnostima koje nudite;
- daje kupcima u pravom trenutku rješenje prilikom njihova istraživanja;
- skraćuje ciklus njihove kupnje, što dovodi do povećanja prihoda i većeg povrata ulaganja.
S obzirom na važnost pretraživanja i utjecaj SEO na poslovanje, nije ni čudo da SEO optimizacija igra sve istaknutiju ulogu u digitalnom marketingu.