Planiranje web stranice. Učinio sam ovo desetke puta za ne mali broj klijenata.
Naravno, svaka stranica je drugačija. Ali postupak planiranja nije. Mi u Marketingu za sve smo tijekom godina pažljivo usavršili proces za web dizajn i izradu stranice. I otkrili smo puno toga.
U ovom ću članku podijeliti neke od najvažnijih lekcija koje sam naučio i sažeti ću najbolji pristup za planiranje web stranice.
Bilo da sami izrađujete web mjesto ili tražite ovlaštenu tvrtku koja će vam pomoći, ovo će biti korisna informacija. To je organiziran način razmišljanja, odnosno fokusiranja na svaki korak, dok ne stvorite web mjesto koje radi za vaše posjetitelje i vaše poslovanje.
Ovo nije marketinški članak. Pretpostavljam da već dobro razumijete svoju poruku i ciljno tržište. To razmišljanje uvijek treba biti na prvom mjestu.
I imajte na umu da je ovaj proces planiranja najvrjedniji za web mjesta koja nadilaze osnovnu razinu. Ako želite izgraditi jednostavno web mjesto s 1-5 stranica, možda vam neće trebati ovako detaljan proces za planiranje web stranice.
Ali ako planirate web stranicu s više toga, ovaj će vam članak pomoći da organizirate svoje misli i postignete bolji krajnji rezultat.
Što vaši posjetitelji rade?
Ovo nije pitanje kako je stranica organizirana ili kako izgleda. Ovo je pitanje karakteristika.
Razmišljajte glagolima: Mogu li se posjetitelji prijaviti za npr. biltene? Rezervirati? Stvorite račun? Gledati animaciju? Kupiti proizvod?
Razmotrite radnje koje posjetitelj može poduzeti (osim samo surfanja web stranicom) i upotrijebite te radnje za izradu popisa značajki. Za planiranje web stranice ovo je vaš prvi korak.
Za složenije stranice, trebat će vam detaljan opis svih mogućnosti što značajke rade i kako se međusobno povezuju. S ovom razinom detalja mogli biste izraditi više funkcionalni dokument nego popis značajki.
Napišite ga pažljivo i temeljito. Ovo je ključni element u učinkovitom procesu projektiranja.
Primjeri uobičajenih značajki uključuju:
- Kalendare
- Obrasce
- Procese stvaranja računa
- Prijava putem e-pošte
- E-trgovina (i deseci značajki koje mogu ići s njom)
- Galerije
- Pretraživanje web mjesta
- Ankete
- Video
- Oglasne ploče
- Blogovi
- Podcasti
Navođenjem značajki koje će vam trebati odgovoriti ćete na pitanje o tome kako pristupiti vašem projektu. Možda će vam ove informacije trebati za odabir tvrtke za projektiranje i dizajn.
Također, sada kada imate izgled web mjesta u glavi, ovo je dobar trenutak da napravite bilješke o svim općim zahtjevima stranice, kao što je prilagođenost tražilici, lakoća ažuriranja, pristupačnost, mogućnost ispisa itd. Dodajte ove stavke na svoj popis.
Planiranje web stranice: sad je vrijeme za rad na organizaciji
Budući da ste razmišljali o radnjama koje će vaši posjetitelji moći poduzeti, vjerojatno ste počeli vizualizirati stranice koje će se pojaviti na vašoj stranici.
Vrijeme je da napravite popis. Ne zaboravite uključiti obrazac za kontakt i stranicu sa zahvalom.
Zatim ćete svoj popis pretvoriti u nacrt. Zatim taj nacrt pretvorite u dijagram toka. Nacrtajte crte između stranica koje će biti povezane poveznicama i gumbima. To možete raditi u običnom paintu ili Photoshopu. I eto ga: imate kartu web stranice.
Stručna riječ za sve ovo je “informacijska arhitektura”, ali ne trebamo biti stručnjaci. Poanta je, da ste sada donijeli prve odluke o tome kako će stranice na vašem web mjestu biti međusobno povezane.
Ovo je važno iz dva razloga: Prvo, to znači da možete početi planirati strategiju sadržaja – tekst, slike itd. koji će ići na svaku stranicu. Drugo, pomaže vam da usavršite navigaciju web stranice. Ovo su ključni koraci u vašem procesu web dizajna.
Kratka napomena: u mnogim slučajevima nećete biti u mogućnosti za organiziranje stranice – osobito za veće ili složenije projekte.
Najbolji način da se uvjerite da web mjesto radi, je da dobijete mišljenje od ljudi koji bi ga doista mogli koristiti. Postoje i zgodne riječi koje sam jednom pročitao za ovo: “analiza korisničkog iskustva i iterativni dizajn.” No kako god ga opisali, ovaj proces može biti iznimno važan za uspjeh i dugovječnost vaše web stranice.
Obično se oko ove točke u procesu klijenti počnu pitati kako će stranica izgledati. Do sada smo napravili samo popis i dijagram toka. Ovi rezultati nisu previše vizualni ili emocionalno zadovoljavajući, ali su iznimno važni.
Ponekad je teško biti strpljiv za planiranje web stranice koji počinje s apstraktnim idejama na visokoj razini. Pogotovo kada je sve što želite napraviti nešto vizualno. Ali držite se! Stižemo tamo.
Sljedeći mjesec vidjet ćete kako plan poprima oblik kroz vizualnije korake u procesu: okvire i dizajn…