Ako imate puno prometa na web mjestu, to ne znači da imate i mnogo prodaje. Očito je, da neće svaki posjetitelj nešto kupiti. Ali jedan postotak njih hoće. E, taj se postotak naziva stopa konverzije. Stopa konverzije je fraza koju morate znati.
Ako vaše poslovanje uključuje e-trgovinu (ili ako razmišljate o web shop dizajnu), ovo je nešto o čemu morate razmišljati. Pod pretpostavkom, da vašu web stranicu nisu pronašli slučajno, posjetitelji su barem donekle zainteresirani za vaš proizvod. Hoće li ga kupiti ili ne, ovisi o mnogo faktora, ali sjajno postavljena web shop stranica povećava vjerojatnost…
Ovim člankom ćemo vam pokušati pomoći odgovoriti kako povećati stopu konverzije prodajne web stranice i kako se usmjeriti prema najboljim metodama rasta stope konverzije.
Kako povećati stopu konverzije?
Uglavnom se to svodi na dvije vrste problema vaše prodajne web stranice:
- Prvi je vezan za sadržaj: Je li prezentacija privlačna? Je li posjetitelj dobio odgovore na sva pitanja? Jesu li riješeni njegovi problemi?
- Drugi je vezan za jednostavnost upotrebe: Je li navigacija web mjesta za posjetitelja jednostavna? Je li posjetitelju lako kupiti proizvod? Iritira li ga nešto u tom procesu?
Preporuka je, da putem kvalitetne strategije content marketinga date posjetiteljima vrijedan sadržaj i informacije koje žele i da im pomognete u brzoj kupovini. Tu ne bi smjelo biti greške. Shvatite to primjerice ovako:
Krenete u trgovinu, uđete u nju, a onda vas nazivi prolaza pogrešno navode. Kada pronađete svoj proizvod, niste zadovoljni, jer i dalje imate pitanje(a). Kada dođete na blagajnu, pokretna traka se kreće jako sporo, a na blagajni je aparat za kartično plaćanje u kvaru. Sada samo zamislite, da možete odmah skočiti u drugu trgovinu jednim klikom miša. puf! Gotov si!
Navedeni primjer je jasan i trebao bi pomoći da shvatite važnost davanja naziva oznakama, lakog pronalaženja sadržaja, davanja sveobuhvatnih informacija, uvjeravanja o sigurnosti i brze naplate na vašem web mjestu!
Puno prometa na vašem web mjestu ne znači nužno mnogo prodaje. Svaki posjetitelj neće kupiti nešto – jedan postotak posjetitelja hoće. Taj se postotak naziva stopa konverzije.
Stopa konverzije na vašoj prodajnoj stranici je niska. Vjerojatno već sumnjate da nešto nije u redu. Ako planirate web mjesto, započnite s istraživanjem ili pronađite stručnjaka (u Marketingu za sve).
Možda ste čuli, da je optimizacija konverzije vrijedna ulaganja vremena, energije i novca samo kada imate dovoljno prometa. Istina je, da vam ne treba gomila posjetitelja da započnete optimizirati svoju prodajnu web stranicu, kako bi postala najbolja verzija same sebe s najvećim brojem konverzija.
Što prije počnete, dodatni će prihod brže početi pristizati. Što znači, da ćete si moći priuštiti dovođenje dodatnog prometa na svoje web mjesto.
Započet ćemo s onom metodom za koju vjerujem da je najbrža i najutjecajnija stvar koju možete učiniti, kako biste ostvarili solidnu dobit od konverzije.
Metoda 1: Testiranje korisnika
Nema ničeg boljeg od primanja povratnih informacija izravno od vaših postojećih kupaca, pretplatnika e-pošte, pratitelja na društvenim mrežama itd. Stoga, zamolite korisnike da izvedu neke ili sve radnje konverzije na vašem web mjestu.
Pitajte ih stvari poput: Što je nejasno na našoj stranici? Postoje li neke informacije koje ne vidite na našoj stranici, ali biste ih željeli prije poduzimanja bilo koje akcije? Na koje probleme nailazite dok pokušavate poduzeti ove radnje?
Dok vam Google Analytics 4 daje sjajne kvantitativne podatke koje vam govore što se dogodilo na vašem web mjestu, provođenje ovakvih korisničkih testova dati će vam pronicljive kvalitativne podatke, koji će vam pomoći da poboljšate svoje web mjesto i pomognete većem broju posjetitelja, da poduzmu radnje koje želite da poduzmu.
Kada vam posjetitelji kažu da ne znaju gdje unijeti svoje podatke ili da određeni gumb ne radi, možete napraviti potrebne promjene. Uvidi za poboljšanje konverzije ne zahtijevaju uvijek ogromne količine podataka.
Imate određenu fleksibilnost u odabiru alata za povratne informacije koje ćete koristiti na svojoj web stranici. Neki uobičajeni i učinkoviti su obrazac za chat uživo ili jednostavan okvir za unos. Bez obzira na metodu, ono što možete je pitati svoje posjetitelje nešto poput: “S kojim se problemom(ima) suočavate na ovoj web stranici?” ili “Možemo li vam pomoći?”
Hotjar je izvrstan, pristupačan alat koji može snimati sesije, ankete s povratnim informacijama (ali ne chat uživo) i još mnogo toga (uključujući toplinske karte i regrutiranje posjetitelja da za vas obave testiranje korisnika).

Ove snimke (pogledaj sliku poviše) korisničkih sesija pomoći će vam istaknuti, gdje se posjetitelji muče s vašim obrascima, izgledom ili navigacijom, kao i gdje korisnici gube interes za sadržaj vašeg web mjesta (označeno točkom u kojoj se počinju brzo pomicati ili gdje se nalaze kada odluče napustiti vaše web mjesto).
Metoda 2: Riješite tehnološke probleme konverzije
Vrlo često kao glavni tehnološki problem je što web mjesto ne radi ili se ne prikazuje ispravno na određenim preglednicima, verzijama preglednika ili uređajima.
Postoji izvješće o pregledniku u Google Analyticsu koje će vam pokazati podatke o prometu i konverzijama raščlanjene po verzijama preglednika.
Možda ćete morati izvršiti nekoliko prilagodbi izvješća nakon što ga instalirate na svoj Analytics račun, kako biste bili sigurni da izvješće prati točne događaje konverzije, kao i da podaci budu segmentirani prema uređaju (mobilni uređaj u odnosu na stolno računalo ili tablet). Potrebno je steći potpunu sliku o tome gdje vaša web stranica možda ne radi ispravno.
Sve kombinacije uređaja i verzije preglednika koje daju stopu konverzije znatno nižu od prosjeka za taj uređaj mjesto je za provjeriti jesu li potrebni tehnički popravci (postoje alati poput CrossBrowserTesting.com i BrowserStack.com koji vam mogu pomoći da brzo dešifrirate gdje su potrebni tehnički popravci).
Metoda 3: Poboljšanje brzine stranice
Sporo učitavanje web stranice ubija konverzije. To se posebno odnosi na mobilni promet (koji svake godine čini sve veći dio postotka ukupnog web prometa).
Ljudi su postali sve manje strpljivi za web stranice koje se sporo učitavaju. A budući da je Google-u jako stalo da pretraživanjima pruži najbolje moguće iskustvo na webu, brzinu web stranice su učinili istaknutim dijelom svog algoritma za rangiranje pretraživanja. Morate poduzeti sve, da poboljšate brzinu svoje web stranice.
Jednostavni alat za pomoć u dijagnosticiranju načina za poboljšanje brzine stranice je PageSpeed Insights. Osim što je nevjerojatno jednostavan za korištenje, on je i besplatan.

Unesite svoj URL i pritisnite gumb “Pokreni testiranje” ili “Analiziraj”. Ubrzo nakon toga dobit ćete izvješće o brzini za tu stranicu. Imajte na umu da ovaj alat može analizirati bilo koju stranicu na vašem web mjestu (jednu po jednu).
Vrijedno je analizirati početnu stranicu, nekoliko stranica s najvećim prometom i sve stranice koje su kritične za konverziju vašeg web mjesta.
Preporuka je da se usredotočite na savjete za poboljšanje umjesto na točne ocjene koje vam daje alat. Ova će vam izvješća pokazati točne dijelove web stranice koji je usporavaju. Iako preporuke izvješća obično treba izvršiti programer, one obično nude prilično laka rješenja.
Preporuke su općenito stvari poput:
- Posluživanje skaliranih slika
- Minimiziranje preusmjeravanja
- Iskorištavanje predmemoriranja
- Umanjivanje ili kombiniranje vanjskog Javascripta
Kako ukloniti neiskorišteni CSS & JAVASCRIPT, možete pogledati u donjem videu.
Iako je brzina web mjesta važna kako bi stopa konverzije bila veća, postoje mnogi dijelovi vašeg web mjesta koji zahtijevaju energiju i pažnju, pa se pobrinite za velike probleme s brzinom web mjesta i zatim prijeđite na druga područja koja vam trebaju.
Kako povećati stopu konverzije? Zaključak!
Stopa konverzije će ići gore, ako odaberete jednu od gore navedenih metoda i izradite svoj plan implementacije kako bi metoda počela funkcionirati u vašem poslovanju.
Nakon što se ta metoda pokrene ili dovrši, prijeđite na sljedeću.
Bez obzira na to imate li dovoljno prometa za izvođenje A/B testova ili ne, sve ove metode mogu pomoći u značajnom povećanju stope konverzije i prihoda.
Ako se još niste pridružili, prijavite se za naš newsletter još danas. Svaki mjesec slati ćemo e-poštom sjajne članke poput ovog, izravno u vašu pristiglu poštu.