Vjerujete, da biste trebali biti na društvenim mrežama (facebook twitter), ali niste sigurni odakle početi? Što biste trebali objavljivati i koliko često bi to trebali objavljivati? Što je učinkovitije, lajk ili retweet? …
U ovom članku se nalazi sve što trebate znati o najpopularnijim profesionalnim mrežama za društveno umrežavanje. Bilo da želite proširiti svoju mrežu, pokrenuti posao ili dobiti novi posao. Društveni mediji su moćno oružje.
Zašto biste trebali koristiti društvene medije?
Društveni mediji su važna komponenta virtualnog načina povezivanja ljudi u većini sektora našeg života, kao i načina na koji se neki posao obavlja. U samim počecima prvenstveno su se koristili u svrhu zabave. Danas sve više postaju marketinško sredstvo putem video marketinga kojim tvrtke dopiru do svoje ciljane publike.
Društveni mediji omogućuju vam najmanje četiri bitne stvari:
- više znanja o novim idejama i trendovima,
- dublje povezivanje s postojećom i novom publikom,
- privlačenje prometa na web stranici i pozornosti na svoj rad i
- stvaranje, izgradnju i poboljšanje svog brenda.
Kako su društveni mediji postajali sve popularniji na svijetu (procjenjuje se da 82 posto Amerikanaca ima račun na društvenim mrežama, a u hrvatskoj 72 posto stanovnika) tako su se povećavale mjere koje štite osobne podatke, kako biste zaštitili svoju privatnost i odredili tko vidi vaš sadržaj.
Društveni mediji stalno se razvijaju, stoga je ključno ići ukorak s napretkom platformi i nastaviti tražiti metode optimizacije upotrebe dostupnih alata (npr. napredak AI-a!).
Gotovo je nemoguće razdvojiti osobnu i profesionalnu upotrebu društvenih medija i što god kažete na internetu može biti korišteno protiv vas. Što ozbiljniji možete biti u vezi svojih nastojanja na društvenim mrežama, to bolje.
Najpopularnije profesionalne društvene mreže
1. LinkedIn
LinkedIn s 756 milijuna članova suštinska je profesionalna društvena mreža. Ipak kod nas, još nije dovoljno zastupljena. Kad pitam svoje polaznike digitalni marketing tečaja: “Tko je na LinkedInu?” malo koja ruka ide gore. Oni što podignu ruku priznaju da nisu baš aktivni, a da bi trebali biti.
Većina ljudi ga koristi samo kada moraju promijeniti posao. No to nije dovoljno. Poželjno je naučiti kako ga koristiti kada vam ne treba. LinkedIn je najučinkovitiji kada se koristi kao alat za upravljanje karijerom, a ne samo za traženje posla.
LinkedIn od vas traži da redovno objavljujete edukativne i informativne članke kako bi izgradili autoritet.
LinkedIn vam omogućuje da proširite svoju mrežu povezivanjem s relevantnim stručnjacima u vašem području. Cilj je otkriti i stupiti u kontakt s ljudima koje već poznajete, ljudima koje želite upoznati i ljudima koje biste trebali upoznati za razvoj vaše karijere.

Potrebno je naučiti koristiti alat za preporuke (za pružanje i primanje preporuka od ljudi/za ljude s kojima ste prethodno radili). Čuo sam za poslodavce koji shvaćaju LinkedIn preporuke jednako ozbiljno kao i tradicionalne.
Na LinkedInu možete kreirati stranicu tvrtke koristeći je u razne svrhe, ovisno o vašoj industriji u rasponu od zapošljavanja do stvaranja potencijalnih kupaca. Kao i kod drugih platformi, trebali biste razmisliti jesu li LinkedInove značajke oglašavanja prikladne za vas.
Za pojedince, najvažniji aspekt LinkedIna je traženje posla, a možete koristiti mrežu za praćenje određenih organizacija, osoba i slobodnih radnih mjesta. Kada je u pitanju pronalaženje novog posla, osim odlično kreiranog životopisa, odvojite vrijeme za stvaranje svoje mreže putem kontaktiranja ljudi s pozivom za povezivanje.
Savjet: LinkedIn je besplatan, ali postoji premium plaćena verzija. Dostupna je po različitim cijenama, počevši od 29,99 USD mjesečno. Premium verzija će vam se isplatiti jedino za usluge slanja e-pošte ljudima koje još ne poznajete i stupanja u kontakt s regrutima na nove načine.
2. Twitter
Twitter je promijenio svoju najpoznatiju i najkontroverzniju značajku, ograničenje od 140 znakova. Udvostručenjem ograničenja znakova na 280, imate više prostora za prenošenje svojih misli i ideja. Međutim, imajte na umu da će vam sažetost u kombinaciji s ciljnim korištenjem fotografija i videozapisa pomoći da se istaknete bez korištenja svih znakova.
Ono što morate razlikovati koristeći ovu mrežu je retweet, odgovor i izravna poruka (DM).
Retweetovi (RT) vam omogućuju dijeljenje i komentiranje objava drugih. Odabirom “citira tweet,” možete dodati komentar iznad nečije objave – jednostavnim pritiskom na “retweet” se šalje vašim pratiteljima bez vaših komentara. Kad je moguće, citirajte tweetove kako bi ljudi razumjeli zašto nešto dijelite.
Odgovori su javni način odgovaranja na objave drugih ljudi i vođenja dijaloga koji svi mogu vidjeti, dok su izravne poruke privatni način povezivanja s nekim. Da biste nekome mogli poslati izravnu poruku, mora vas pratiti ili odabrati postavku koja dopušta bilo kome da mu je pošalje.
Twitter vam omogućuje da imate privatni račun, ali imati otvoreni račun ima više smisla ako Twitter koristite za posao.
Zbog neposredne prirode Twittera, možete:
- saznati više o napretku u područjima koja vas zanimaju u stvarnom vremenu,
- dijeliti, komentirati i biti dio globalne rasprave koja nadilazi vaše prijatelje.
Twitterova video mogućnost uživo omogućuje vam dijeljenje videa i interakciju s pojedincima koji dijele video zapise koji vas zanimaju.
Ankete na Twitteru koje vam omogućuju da ljudima date do četiri opcije za odabir i vidite rezultate u stvarnom vremenu, mogu biti još jedna metoda za uključivanje i izgradnju vaše mreže. Tvrtke često provode ankete o određenim stavkama kako bi izmjerile reakcije potrošača i potencijalnih kupaca.
Pametni, relevantni i pravovremeni postovi mogu vam pomoći da povećate vidljivost svoje organizacije, posebno ako hashtagove koristite profesionalno i povremeno za vaše proizvode ili usluge. Ideja je da hashtagovi budu osnovni, jasni i jedinstveni kako ih ne bi preotela druga tvrtka koja radi nešto slično.
Twitterova oglasna platforma omogućuje vam da ciljate određenu publiku i doprete do nje, kako bi mogli saznati više o vašoj tvrtki, te postati sljedbenici i stupiti u kontakt s vama.

Društvene mreže su odlične za stjecanje više pratitelja, ali kada tražite posao važnije je koga pratite. Napravite popise utjecajnih osoba po djelatnostima i temama (ovi popisi mogu biti javni ili privatni) i moći ćete vidjeti što ih zanima, o čemu razmišljaju i dobiti ideje kako doprijeti i povezati se s ih. Kada netko u vašem sektoru postavi pitanje ili zatraži pomoć, možete odgovoriti i pokazati koliko ste relevantni i korisni.
Pridržavanje pravilne gramatike, pravopisa i interpunkcijskih normi pomoći će vam da se istaknete i ostavite dobar dojam. Jasno popunjena biografija koja pokazuje tko ste, kao i nova profilna slika također su korisni.
Savjet: Twitter je uveo pretplatnički servis nazvan Twitter Blue, za kojeg je potrebno plaćati mjesečni iznos od 10 eura. Ako ste aktivni korisnik Twittera za mali novac bi bilo odlično imati mogućnosti, kao što su: poništavanje poslanih tvitova, kolekcije – mjesto na kojem korisnici mogu raspoređivati najvažnije tvitove, promjene boje tema i boje ikona aplikacije, Reader mod.
3. Facebook
S preko 2,89 milijardi korisnika diljem svijeta, Facebook je najmoćnija i najutjecajnija društvena mreža. To je odličan način da ostanete u kontaktu s obitelji, prijateljima i prijateljima prijatelja. Većina ljudi koristi Facebook kao osobnu mrežu (80% korisnika koriste isključivo mobilni uređaj za pristup FB), ali se također može koristiti za komercijalno i profesionalno umrežavanje.
Facebook poput većine ostalih platformi pruža kontrolu privatnosti za vaš materijal, omogućujući vam da kontrolirate tko što vidi. Većina korisnika uopće ne obraća pozornost na te postavke. Opcije uključuju hoće li informacije biti vidljive svima na mreži, samo vašim prijateljima ili grupama koje odaberete (npr. suradnicima, obitelji ili kolegama iz srednje škole).
Facebook se može koristiti za sljedeće:
- uspostavljanje kontakta s vodećima u industriji,
- dijeljenje članaka i drugih stvari koje pokazuju vaše interese ostatku svijeta i
- pomoć u oblikovanju svijesti kako vas drugi doživljavaju.
Jednostavno objavljivanje nečega ne jamči da će to svi vidjeti, zbog Facebook algoritma koji odabire koje će se informacije prezentirati određenim ljudima i koji se temelji na stalno promjenjivom skupu parametara.
Uloga Facebook algoritma može uključivati utvrđivanje koliko je sadržaj relevantan za vašu publiku, predviđanje hoće li ga ljudi komentirati ili dijeliti, te usporedbu s drugim sadržajem koji je dostupan za prikazivanje u određenom trenutku.
Osim osobnog profila izrada poslovne stranice omogućuje vam povezivanje s drugima koje zanima vaše zanimanje. Možete dijeliti ažuriranja, izvješća o napretku i ideje sa širokim spektrom ljudi koji možda ne posjećuju vašu web stranicu redovito.

Korištenje Facebook Livea vam omogućuje emitiranje za cijeli svijet u stvarnom vremenu. Može biti zgodan alat za pružanje sadržaj iza scene, pitanja i odgovore osoblja i druge događaje.
Razumijevanje načina na koji Facebook oglašavanje funkcionira ključno je za bilo koju strategiju digitalnog marketinga. S obzirom na to koliko je teško ostvariti doseg vaše objave i tako predočiti svoj materijal svima pred oči, možda ćete se osjećati prisiljenima platiti kako biste poboljšali doseg svoje objave.
Snažne marketinške mogućnosti Facebooka omogućuju vam ciljanje na određene potrošače i klijente.
Na Facebooku tvrtka se mora povezati sa zajednicom koja se bavi njezinim sadržajem. Ako je vaš proizvod, usluga ili ideja nešto što se ljudima sviđa i s čime se žele povezati u stvarnom svijetu, htjet će učiniti isto na Facebooku.
Savjet: Pratite tvrtke koje vas zanimaju na Facebooku kako biste saznali više o slobodnim radnim mjestima i mogućnostima. Iskoristite svoju osobnu mrežu kako biste pronašli potencijalne klijente ili zaposlenike. Ako vaši prijatelji i rođaci znaju što tražite, mogu vam pomoći dijeljenjem vašeg sadržaja.
4. Instagram
Instagram se temelji na slikama, videima i opisima i trebao bi biti dio vašeg poslovnog alata, ako ste vi i vaš rad vizualno fokusirani. Svaka tvrtka usmjerena na potrošače, poput putovanja, ljepote i drugih, može dobro funkcionirati na Instagramu.
Primarna forma medija korištena u sadržajnom marketingu je upravo video. Zbog toga ova mreža postaje sve važnija u korporativnom sektoru.
Strpljenje i eksperimentiranje sa objavama bitni su u potrazi za odgovarajućom najboljom kombinacijom za vas. Provedite vrijeme pretražujući popularne hashtagove, kako biste vidjeli odgovara li vaš sadržaj istom, kako bi vas više ljudi moglo pronaći. Isto vrijedi i za označavanje drugih relevantnih računa simbolom @.
Instagram Stories koje vam omogućuju da ispričate priču pomoću nekoliko fotografija i videozapisa, primjeri su kako koristiti Instagram u komercijalnom okruženju. Ove su priče dostupne samo 24 sata, pa biste to trebali uzeti u obzir dok odlučujete hoćete li ih izraditi. U većini slučajeva najbolje je stvarati slike i grafike koje se mogu koristiti na brojnim platformama i imaju dulji vijek trajanja.
Također biste trebali pogledati Instagramove mogućnosti oglašavanja i kako se one uklapaju u vaš cijeli plan. Instagram je usmjeren na to da sadašnje i potencijalne potrošače oduševite onim što radite, stoga ga provjerite.
Kao i na mnogim drugim platformama, traženje posla podrazumijeva slušanje i komunikaciju s relevantnim tvrtkama i pojedincima. Instagram se može koristiti za učenje o određenim tvrtkama i njihovim kulturama.
Savjet: Instagram je mreža na kojoj je uvelike sve stvoreno uz profesionalnu pomoć, a malo je vjerojatno da ćete sami uspjeti preslikati njihov opseg i popularnost.
Zapamtite, ništa ne ostaje isto predugo…
U ovom članku se nalaze samo općenite preporuke za navedene četiri društvene mreže (postoje mnoge druge sa specijaliziranijom publikom). Svačije iskustvo i uspjeh s korištenjem društvenih mreža u karijeri će se razlikovati. To je više umjetnost nego znanost, uz stalno mijenjanje algoritama i tehnologije (kao i hirova drugih korisnika).
U sljedećim člancima ćemo se pozabaviti temom: Kako koristiti GA4 za praćenje prometa na društvenim mrežama? Kako bi bili što uspješniji u upravljanju marketinga na društvenim mrežama.
Savjet: Odvojite malo vremena za vrebanje i promatranje kako drugi ljudi i tvrtke koriste društvene mreže. To može biti dobar pristup preispitivanja koje su vrste objava najprikladnije za vas i vaše poslovanje. Pažljivo razmislite prije objavljivanja i provjeravajte ono što objavljujete, kao i što i na koji način komunicirate. Malo je vjerojatno da ćete imati vremena posvetiti se svim ovim mrežama, stoga odaberite one koje imaju najviše smisla za vas, vaša tematska područja i vaš raspored.
Vodite se onim: “Ono što je zdrav razum u stvarnom životu, zdrav je razum na društvenim medijima.”