Dosta ljudi smatra e-mail marketing zastarjelim, neefikasnim i svakako nečim što više nije u trendu. Pored toga, većina njih ne zna skoro ništa o njemu. Smatraju da se sve svodi na to da napišete e-mail s nekom ponudom i onda ga pošaljete na puno adresa mimo e-mail liste.
Istina je, ipak nešto drugačija. Zapravo, to je jedna od važnih karika u lancu radnji u digitalnom marketingu. Prema Anketi o preferencijama kanala provedenoj u SAD-u prije nekog vremena, e-pošta je preferirani marketinški kanal na temelju dopuštenja i dijeljenja sadržaja.
Neće svatko kome pošaljemo e-mail odmah kupiti proizvod ili postati potencijalni kupac, ali kada im damo način da se prijave, možemo ostati povezani.
Pametni marketari vole e-poštu jer zadržava ljude u konverzijskom toku. E-mail lista je sastavljena od ljudi koji očekuju vaš e-mail u nekom trenutku. Možemo im “kapati” s određenom vremenskom odgodom relevantan sadržaj u njihovu pristiglu poštu, pozivajući ih da nas ponovno posjete. Zato takav sadržaj zovu “marketingom na kapaljku”.
Ovo je mojih šest savjeta za uspješni e-mail marketing. Vrlo mali broj tvrtki ih koristi sve, iako su svi vrlo jednostavni.
Savjet 1: brži rast e-mail liste
Izrada vaše e-mail liste može biti spora. Potrebno je dosta strpljenja i ustrajnosti. Pravi savjet za ubrzavanje procesa je dizajn obrasca za prijavu putem e-pošte. Sjajan obrazac za prijavu ispunjava sljedeće kriterije:
- Isticanje – neka obrazac za prijavu bude dovoljno velik i vizualno istaknut. Obavezno koristite boju podloge kako biste privukli pozornost na polje obrasca. Pokušajte postaviti obrazac na nekoliko mjesta na stranici, uključujući stranicu “O nama”.
- Obećanje – ako ljudima ne kažete što će dobiti, zašto bi se prijavili? Napišite im koliko je sadržaj koristan i koliko često će ga dobivati.
- Dokaz – ako je ikako moguće, pokažite legitimitet pokazujući koliko je ljudi već prijavljeno, odnosno koliko pretplatnika imate na vašem popisu? Primjerice recite posjetiteljima: “Pridružite se stotinama financijskih stručnjaka koji svaki mjesec dobivaju savjete za ulaganje.”
Evo primjera obrasca za prijavu putem e-pošte koji se koristi i čini sve troje:

Ciljna grupa je ono što morate definirati na samom početku. Podijelite vašu mailing listu na više grupa, segmentirajte ih po nekim specifičnostima. Za svaku grupu formirajte posebnu poruku, baš vodeći se tim osobinama kojima ste ih i odvojili. Dobit ćete mnogo bolje rezultate.
Vrlo bitna stvar je da od potencijalnih klijenata dobijete dozvolu da budu dio vaše e-mail liste.
Pozovite ljude da se prijave na vašu e-mail listu. Jedan od načina i najefektniji za to je prilikom posjete vašem webu. Koristite pop-up, ali se potrudite da ne bude previše iritantan. Ponudite nešto u zamjenu za prijavljivanje na e-mail listu.
Možda ovo čudno zvuči, ali je u praksi mnogo puta dokazano da je ispravno. Na vašoj prodajnoj web stranici mora postojati nešto što oni mogu dobiti – popust, specijalna ponuda, obećanje.
Savjet 2: bolje stope otvaranja
Ovaj savjet za uspjeh e-mail marketinga je vrlo jednostavan. Uvijek dodajte stvarno ime pošiljatelja, živog ljudskog bića. Ako dolazi od osobe, manja je vjerojatnost da ćemo e-mail poruku izbrisati, a veća je vjerojatnost da ćemo je otvoriti, ali svejedno možete dodati naziv tvrtke ili brenda. Kada šaljem newsletter, on dolazi od “Ivo Perković | Marketing za sve.”
Najgore ime pošiljatelja? Primjerice: “Ne-odgovaraj@web-adresa.com.” To je jednostavno neprijateljski i poziva ljude da ne otvaraju takvu dobivenu poruku.
Savjet 3: e-mail marketing prilagođen mobilnim uređajima
Mobilni uređaji odavno su postali najpopularnije mjesto za čitanje e-pošte. Budite osjetljivi na većinu pretplatnika i šaljite e-poštu prilagođenu mobilnim uređajima.
Nije teško. Samo slijedite ove osnovne smjernice:
- Provjerite je li glavni sadržaj poravnat ulijevo – ako vaš predložak e-pošte ima lijevi stupac sa slikama ili navigacijom, pomaknite ga udesno. Smartphonovi imaju uske ekrane. Nemojte tjerati primatelje da se pomiču udesno kako bi pročitali poruku.
- Koristite poveznice, a ne gumbe – neće svi primatelji preuzeti slike, pa gumbi temeljeni na slikama možda neće biti vidljivi. Koristite veze (ne gumbe) za svoje pozive na akciju, tako da će biti vidljivi svima na svakom uređaju.
- Pazite na odredišne stranice – posjetitelji kada kliknu moraju stići na odredišnu prodajnu web stranicu (stranica o proizvodima i uslugama) prilagođenu mobilnim uređajima.
Savjet 4: praćenje e-mail marketing kampanje
Svaki link na vašu web stranicu mora imati kod za praćenje. Prije stavljanja veza u e-mail poruke, prvo ih pokrenite kroz Google URL Builder. Dodajte izvor kampanje (kao što je, primjerice: “listopad-bilten”), medij kampanje (kao što je, primjerice: “e-pošta”) i naziv kampanje (kao što je, primjerice: “e-mail-marketing-članak”).
Sada možete jednostavno pratiti promet marketinške kampanje putem e-pošte. Također možete pratiti statistike kao što su stope napuštanja i konverzije za svaku e-poštu. Je li stopa napuštanja visoka? Dodajte više poveznica unutar odredišnih stranica.

Savjet 5: zahvala – automatski odgovor
Moguće je postaviti niz e-maila koje se šalju novim pretplatnicima vaše tijekom sljedećih tjedana ili mjeseci. Počnite s osnovama. Odvojite nekoliko minuta kako biste bili sigurni da će svi novi pretplatnici dobiti automatski odgovor koji je lijepo napisan i uključuje poveznice na društvene mreže.
Posjetitelji koji su se pretplatili upravo su vam rekli da im se sviđate. Stoga, ponudite im više načina povezivanja. Poruke zahvale trebale bi imati poveznice na Instagram, Facebook, LinkedIn ili YouTube.
Savjet 6: kako da vaši e-mailovi ne završe kao Spam?
U slučaju da ovdje napravite propust, sve ostalo što ste uradili pada u vodu. Antispam algoritmi su napravljeni tako da prepoznaju riječi koje spameri često koriste i da ih automatski blokiraju.
Postoji popis riječi koje treba izbjegavati. Na internetu postoje tekstovi na ovu temu, čak s vrlo detaljno razvrstanim popisima riječi po sektorima i vrsti posla kojom se bavite. Pretražite te tekstove i proučite ih.
Osnovne stvari koje treba izbjegavati su: nejasni naslovi poruka, velika slova, crvena boja, simboli, veliki broj linkova u poruci …
Jako bitna stvar je da postoji link Unsubscribe, odnosno link za odjavu s vaše e-mail liste. Zadržavati ljude na e-mail listu na foru jer ne vide gdje se mogu odjaviti, vam neće donijeti apsolutno ništa dobro, naprotiv. Ako netko ne otvori vaš mail iz trećeg puta, prestanite mu slati.
Povećajte broj potvrđenih e-mail adresa. Ne šaljite mailove prečesto. Ako s neke adrese dobijete automatski odgovor, sklonite ga s liste.
Zaključak
Čuvajte ove savjete na sigurnom i koristite e-mail marketing, kao izvrstan kanal internet marketinga. Vidjet ćete, da ćete imati veći popis s boljim, mjerljivijim rezultatima i uvijek održavajte kvalitetu sadržaja što je više moguće.