Marketing za sve
18 elemenata koje treba imati vaš web shop

18 elemenata koje treba imati vaš web shop

U drugom redu, ljudi su shvatili da je postavljanje virtualnog izloga e-trgovine mnogo jeftinije, kada ga usporedite s fizičkom trgovinom. Fizičke trgovine imaju višestruke fiksne troškove kao što su najamnina, računi za struju, plaće zaposlenicima, održavanje infrastrukture itd.

Nije nužno da se online i offline trgovine međusobno isključuju. One se mogu lijepo nadopunjavati kada ljudima kažete o svojoj fizičkoj trgovini na web stranici e-trgovine. Primjer toga je globalno poznati Amazon, koji otvara fizičke trgovine nakon nevjerovatnog uspjeha svoje web trgovine.

Međutim, s toliko dostupnih internetskih trgovina tvrtkama je važno stvoriti e-trgovinu prilagođenu korisniku kako bi se izdvojili od konkurencije i kupcima pružili pozitivno iskustvo kupnje.

Slijedom toga, ovaj članak donosi 18 ključnih elemenata koje treba imati svaki web shop prilagođen korisniku.

Jednostavna navigacija je jedan od najvažnijih aspekata e-trgovine prilagođene korisniku.

Proizvodi bi trebali biti logično kategorizirani, pri čemu su obično najpopularnije kategorije navedene prve. Preporuka je da pojednostavite navigaciju svoje web trgovine organiziranjem proizvoda u jasne kategorije i potkategorije. Potrebno je koristiti opisne oznake i izbjegavati zbunjujući industrijski žargon.

Ključno je pomoći korisnicima da brzo pronađu tražene proizvode. To im jedino može ponuditi navigacijski sustav jednostavan za korištenje.

Svakako, navigacijska traka bi trebala imati poveznice na jeftine proizvode i rasprodaju, što je često korisnicima prva kategorija koju posjete.

Navigacija web shopa jednostavna za korištenje

Još jedan neizostavni element prilikom izrade web shopa je dodatak za pretraživanje web mjesta.

Ne smijemo zaboraviti, da neki posjetitelji posebno traže proizvode prema marki, dok drugi kupuju prema kategoriji. Pretraživanje web shopa omogućuje korisnicima da zaobiđu navigaciju i traže upravo ono što žele.

Većina pretraživanja stranica može se pratiti pomoću Google Analyticsa 4.

Najbolji način korištenja podnožja stranice vaše web trgovine je pomoći korisnicima da pronađu vaše najbolje proizvode. To se svakako, odnosi na popis poveznica na najbolje proizvode, usluge i informacije koje korisnici žele ili trebaju pronaći.

Možete koristiti podnožje web shopa na način da usmjerite kupce na profile društvenih medija, višejezične stranice, istaknute telefone i planove, podršku i informacije o vašoj tvrtki.

Navigacija podnožja web trgovine

Web shop bez slika ili videozapisa je nezamisliv i besmislen. Visokokvalitetne slike proizvoda neophodne su za vaš web shop.

Kupci žele vidjeti što kupuju, stoga koristite jasne slike visoke razlučivosti koje prikazuju vaše proizvode iz različitih kutova.

Korištenje slika ili videozapisa loše kvalitete ili prevelikih dimenzija može značajno usporiti učitavanje stranice vašeg web shopa što negativno utječe na korisnički doživljaj.

Preporuka je da upotrijebite bijelu pozadinu kako bi se vaši proizvodi istaknuli. Razmislite o dodavanju zumiranja i prikaza od 360 stupnjeva kako biste kupcima dali bolju predodžbu o tome što kupuju.

Dodavanje videozapisa stranicama proizvoda ističe njihove značajke i može značajno povećati konverzije. Većina platformi web trgovina dopušta trgovcima dodavanje videozapisa i slika na stranice proizvoda.

Sve o kreiranju videa koji prodaje možete pročitati ovdje.

Kategorije i slike web shopa

Izrada web shopa uz visokokvalitetne slike i videozapise, te uz detaljne opise proizvoda vrlo je bitno za e-trgovinu jednostavnu za korištenje. Detaljno opišite svoje proizvode, uključujući njihove značajke, specifikacije i prednosti.

Koristite nabrajanje i kratke odlomke kako bi vaši opisi bili laki za čitanje i skeniranje. Tu morate jako paziti na responzivnost za mobilne uređaje gdje većina korisnika skenira vaš web shop i njegov sadržaj.

Najpopularniji oblik sadržaja koji generiraju korisnici i koji ih u konačnici pretvara u kupce, a nalazi se na stranicama web shopa su recenzije i ocjene proizvoda.

Ovaj element prodajne stranice ključan je za pružanje društvenog dokaza kupcima da će vaš proizvod odgovarati njihovim potrebama.

Recenzije proizvoda web trgovine

Na gornjem screenshotu vidimo kako eBay omogućuje kupcima ocjenjivanje i recenziranje proizvoda, prikazujući recenzije ispod opisa proizvoda i sponzoriranih artikala. Njihovi korisnici također imaju opciju ocijeniti recenzije kao korisne ili ne, premještajući najbolje recenzije na vrh popisa na stranici proizvoda.

Želite li povećati povjerenje potrošača u proizvode koje prodajete na svoj web shop ponudite politiku povrata i uključite je na stranicu proizvoda.

Postavite ga blizu gumba “Dodaj u košaricu” kako bi povećali šanse da će imati pozitivan učinak na broj kupnji.

Još jedan element prodajne web stranice i način uključivanja korisnika u generiranje sadržaja vaše e-trgovine je dodavanje odjeljka s najčešće postavljanim pitanjima od strane kupaca.

Ovaj odjeljak može pomoći vašoj e-trgovini na više načina, kao što su:

  1. Povećanje prodaje odgovarajući na najčešća pretprodajna pitanja svojih kupaca o vašim proizvodima.
  2. Odgovaranje na sva opća pitanja koja ljudi mogu postaviti o online privatnosti, sigurnosti, plaćanjima, otpremi, povratima i drugim problemima oko kupnje.
  3. Smanjivanje vremena koje vaša služba za korisnike mora potrošiti na odgovaranje na pitanja o proizvodima, prije i nakon kupnje i na općenita pitanja.
Najčešće postavljena pitanja za proizvode i trgovinu web trgovine

Nakon što kupac izvrši narudžbu, glavno pitanje mu je kada će moja narudžba stići. Olakšajte kupcima provjeru trenutnog statusa narudžbe na vašoj web stranici.

Preporuka je da kreirate stranicu za praćenje narudžbi koja ne zahtijeva prijavu kupaca. Potrebna im je samo njihova adresa e-pošte i broj narudžbe koji su primili u e-poruci s potvrdom narudžbe.

Prema Mailchimp statistici, e-poruke koje šalju tvrtke za e-trgovinu imaju prosječnu stopu otvaranja od 15,68% i stopu klikova od 2,01%.

Ovo je vrlo važno za spomenuti s obzirom na potencijal e-trgovine za stvaranje prihoda. Ako ne možete natjerati posjetitelje da kupe na vašoj web stranici, jedna od sljedećih najboljih konverzija za vašu trgovinu bila bi pridobiti posjetitelja kao pretplatnika na vašoj listi e-pošte.

To bi vam omogućilo da dođete do njih budućim rasprodajama i promocijama putem e-pošte.

Skočni prozor s pozivom na akciju

Kreiranje pop-up-a ili skočnog prozora s pozivom posjetiteljima da se pretplate na vaš popis e-pošte kako bi primali najnovije ponude je jedan od bitnih elemenata prodajne web stranice.

Još jedan način na koji možete prikupiti adrese e-pošte je dodavanje obrasca za prijavu u zaglavlje i podnožje svoje web stranice.

Ako želite zaobići filtre neželjene pošte, kao i algoritme društvenih medija, sljedeći najbolji način da posjetitelje svog web shopa “uhvatite” kao pretplatnike je putem push obavijesti.

Usluge push obavijesti omogućuju posjetiteljima da se pretplate na vaša najnovija ažuriranja u svom pregledniku.

Kada imate promociju o kojoj želite obavijestiti pretplatnike, možete poslati poruku koja će biti isporučena u njihov centar za obavijesti putem njihovog preglednika. Nakon što se pretplate, posjetitelji će vidjeti najnovije poruke u svojim obavijestima na radnoj površini.

Live chat i chatbotovi postaju sve popularniji načini pružanja trenutne podrške korisnicima. Koristite live chat kako biste odgovorili na pitanja kupaca i riješili probleme u stvarnom vremenu. Alternativno, koristite chatbotove za automatizaciju jednostavnih zadataka, poput praćenja narudžbi i odgovaranja na često postavljana pitanja.

Prema anketi koju je proveo LivePerson na 5000 potrošača, pozitivni osjećaji o korištenju chatbota gotovo su se udvostručili između 2020. i 2021., s 31% na 61%.

Jedna od prednosti web shopa je njegova sposobnost generiranja prihoda: 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, tijekom cijele godine. Također, to znači pružanje podrške klijentima tijekom cijelog vremena.

Web shop Live Chat i Chatbotovi

Mnogi web shopovi koriste chatbotove kako bi pomogli online kupcima s osnovnim pitanjima i uputili ih na određeni proizvod ili stranicu za podršku.

Ako želite zadržati kupce na svojoj web stranici tijekom cijelog postupka naplate, dajte im odlične ponude putem vlastitih kodova kupona.

Kada posjetitelji kliknu na “Pogledaj ponude”, dobit će dodatne ponude i kodove kupona koje mogu primijeniti prilikom naplate uz popuste.

Bitan element za izradu web shopa prilagođenog korisniku, ovisi o vašoj ponudi opcija kupcima kada su u pitanju načini preuzimanja ili dostave.

Pružite kupcima mogućnost da brzo pronađu proizvode koji su dostupni uz željenu opciju preuzimanja ili dostave.

 Filtri dostupnosti proizvoda

Potrebno je kupcima ponuditi filtar dostupnosti artikala koji će sortirati proizvode na temelju preuzimanja, dostave istog dana ili dostupnosti na zalihama. To vam daje najbolju priliku za konverziju kupaca na temelju brze dostupnosti.

Osim e-trgovine prilagođene mobilnim uređajima za kupce koji mogu kupovati s bilo kojeg uređaja, razmislite i o mobilnoj aplikaciji za svoju web trgovinu.

Vrlo popularne mobilne aplikacije će vam omogućiti da svoju marku zadržite u mislima kupaca, postavljajući ikonu vaše aplikacije/logotipa robne marke na pametne uređaje koje korisnici najviše koriste.

Ne morate čekati da korisnici otvore preglednik ili neku drugu aplikaciju za društvene mreže ili e-poštu kako bi dobili najnovije prodajne poruke. Promotivna ažuriranja možete proslijediti putem svoje aplikacije svim korisnicima koji imaju uključene obavijesti.

Ako vaš web shop želite ponuditi na EU tržištu, onda definitivno morate uključiti višejezičnu verziju svoje web stranice za određene jezike.

Imate nekoliko plaćenih pružatelja usluga prijevoda u sklopu dodataka vaše web stranice ili se možete osloniti na Google prevoditelj koji će pomoći klijentima da prevedu vašu web stranicu na njihov jezik.

Sadržaj bi se trebao lagano prebaciti na drugi jezik u ponudi na glavnoj navigacijskoj traci.

Jedan od načina da potaknete ljude da ponovno kupuju u vašoj e-trgovini jest ponuditi besplatni program nagrađivanja za svoje vjerne kupce.

To su obično besplatni ili plaćeni programi u kojima kupci dobivaju privatni ili rani pristup najboljim ponudama. Mnogi omogućuju kupcima prikupljanje bodova po kupnji koji vode do raznih nagrada, kao što je određeni iznos popusta u eurima na sljedeću kupnju ili besplatni proizvod.

Veliki trgovci kao što su Walmart, eBay, Home Depot, Samsung i drugi maju vrtuljke sa svojim najnovijim promocijama i rasprodajama. Vrtuljci se nalaze u samom vrhu web stranice, izgledaju vizualno privlačno i prikazuju trenutno najaktualnije događaje vaše e-trgovine.

Koliko su efektivni toliko i usporavaju učitavanje vašeg web mjesta, pa se korištenje karusela treba uzeti s dozom rezerviranosti.

Ako vaša robna marka e-trgovine također ima lokacije fizičke trgovine, možete povećati prodaju izvan mreže dodavanjem pojedinosti o najbližoj trgovini u zaglavlje svoje web lokacije.

To bi kupcima omogućilo kupnju na mreži, rezerviranje za preuzimanje u trgovini ili pregledavanje zaliha u lokalnoj trgovini prije nego što kupe u trgovini.

Informacije o lokalnoj trgovini

Možete ponuditi vezu do najbliže trgovine na temelju vašeg poštanskog broja.

Ovisno o tome gdje se nalazi vaša web trgovina i kupcima koje poslužuje, vaša web lokacija treba pravilo koje obavještava posjetitelje o podacima koji se o njima prikupljaju na vašoj web lokaciji pomoću kolačića s web mjesta i drugih alata za analizu.

Obično se radi o skočnom prozoru koji savjetuje posjetitelje o upotrebi kolačića, kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo i analizirao promet na web stranici.

Posjetitelji tada imaju opciju prihvatiti pravila ili prilagoditi svoje postavke kolačića.

Pojednostavljenom navigacijom, optimiziranjem za mobilne uređaje, korištenjem visokokvalitetnih slika i detaljnih opisa proizvoda, pojednostavljenim procesom naplate, upotrebom live chata i chatbota, te personaliziranjem iskustva možete stvoriti web shop jednostavnog za korištenje i ugodnog za kupnju.

Zapamtite, da ne morate uvijek iznova izmišljati nešto novo kako biste svojim korisnicima pružili fantastično iskustvo kupnje. To je jednostavno stvar slušanja povratnih informacija koje dolaze od strane vaših kupaca i praćenja konkurenata, kako biste vidjeli pojavljuju li se novi trendovi e-trgovine.

Iako ne morate isprobati svaku novu značajku koju vaš web shop nudi, trebali bi pogledati one koje vaši kupci očekuju od najboljih trgovaca u vašoj branši.

Kombinirajte povratne informacije svojih kupaca s A/B testiranjem kako bi vidjeli koje implementacije potiču veću prodaju i veće zadovoljstvo kupaca.

Za sve ostalo slobodno nam se javite Ili pošaljite svoj e-mail kontakt ovdje

Budite u toku i primajte besplatne novitete iz svijeta digitalnog marketinga!

Hvala, uskoro ćemo se javiti!

Marketing za sve

Dinka Šimunovića 2, Split

Mob: +385989561530

Email: info@marketingzasve.hr

Ponedjeljak - Petak: 9 - 17h

Zapratite nas

Besplatno primajte savjete iz digitalnog marketinga izravno u vašu pristiglu e-poštu!

Hvala, uskoro ćemo se javiti!

Sva prava pridržana © 2023. Marketing za sve